Home » Stress » Modellenwerk

Modellenwerk

door | 3 okt, 2022 | Mindset, Stress

Ik hou van modellenwerk!

Dagelijks ben ik er mee bezig. Modellen. Alleen niet die modellen die voor de camera hun mooiste poses laten zien. Nee, ik bedoel andere modellen. In mijn trainingen en coaching gebruik ik heel veel modellen. Niet als dogma’s, wel als handige voorbeelden hoe je de wereld anders kunt zien dan je gewoonlijk gewend bent.

Eén van de modellen die ik regelmatig gebruik is die van de Cirkel van Invloed en de Cirkel van Betrokkenheid (van Stephan Covey). Alles kun je in één van deze twee cirkels zetten. Heb je ergens invloed op? Mooi, ga er mee aan de slag! Heb je ergens geen invloed op? Zet het in de cirkel van betrokkenheid en stop er geen energie in. Dat is trekken aan een dood paard en levert je alleen maar frustratie op (en dus stress!).
De kunst is om goed te onderscheiden waar je werkelijk invloed op hebt en waar niet op. Als je dat door hebt, zul je je nooit meer boos maken omdat het regent, je hebt daar immers toch geen invloed op!

Aan welk dood paard loop jij nog te trekken? Heb jij hier ook moeite mee? Boek dan een gratis strategiesessie, dan kijken we samen hoe je hier verder mee kunt komen.

Over Nienke Bloksma

Nienke Bloksma Energiek & Vitaal
Als leefstijl- en vitaliteitscoach wil ik jou zoveel mogelijk vertellen over een gezonde leefstijl, hoe je met stress om kunt gaan en hoe je weer lekkerder in je vel kunt komen te zitten.

Onderwerpen

Gerelateerde artikelen

Doe niet aan time-management!

Doe niet aan time-management!

Hè? Niet aan time-management doen??! Maar dat hebben we juist geleerd! Je tijd goed en efficiënt indelen, dan kun je meer werk verzetten dan als je maar wat aanrommelt. Klopt. Alleen tijd is nooit je beperkende factor. Niemand kan 40 uur in de week (laat staan 60 of 80 uur, zoals veel ondernemers doen) super geconcentreerd werken. Door onze tijd alsmaar efficiënter in te delen, leggen we onszelf steeds meer druk op en loop je met open ogen in de val die burn-out heet.

lees verder
Week van de werkstress, tip #1

Week van de werkstress, tip #1

Eet zoveel mogelijk pure, onbewerkte voeding, zodat je lichaam de optimale brandstof krijgt om je weer energiek te kunnen gaan voelen. Hoe presteert jouw auto als je hem sladressing geeft in plaats van benzine? Open deur? Wellicht. Ik zie echter nog zoveel mensen met stress, die snel grijpen naar een snelle hap onderweg of kant-en-klaar voeding. Snap ik ook. Alleen het is niet slim.

lees verder
Waarom je aan je energie moet werken voor het te laat is

Waarom je aan je energie moet werken voor het te laat is

In de podcast van Ben Tiggelaar praat hij met Emma Op den Kamp (assistent professor aan de Universiteit van Amsterdam) over hoe je kunt voorkomen dat je een burn-out krijgt. Hierin benoemt Emma onder andere hoe je je energie kunt managen. Ze noemt ook een paar concrete tips hoe je dat kunt doen. Een korte podcast, maar zeker de moeite waard!

lees verder

0 Reacties

Verzend een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Tweet
Share
Share
Pin